Leta i den här bloggen

tisdag 15 november 2011

Blod, svett och tårar

Börjar bli trött på folk som säger att de inte kan något. Speciellt när det gäller ritandet.

Och så tittar de på mig eller tittar bort från mig med en deppig blick, eller säger någon onödig kommentar som får det att låta som om jag ärvt allt det jag kan eller något.

What the fuck. Jag har sedan 2004 ritat så jäkla mycket tills jag inte kunnat rita mer för att mina handleder och fingrar svullnat upp, mina ögon varit röda och torra som antagligen är en anledning till att jag behövt skaffa glasögon.

Som Winston Churchill sa till sitt Engelska folk under WW2- "I have nothing to give you but blood, sweat and tears". Och ser man på. De segrade.

Det tar inte fina ord eller en teckning att bli bra. Det krävs att man lägger ner tid och tanke i det man gör.

Därför gör det mig arg att höra eller märka av hur folk verkar tro att jag bara knäppte med fingrarna och kom dit jag kommit idag. För det är allt annat än sant.

Så, innan ni säger att ni inte kan något. Tänk till er själva - "Har jag kämpat nog hårt och misslyckats, eller har jag slarvat med att öva?".

Svaret är oftast väldigt enkelt att lista ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar