Leta i den här bloggen

lördag 12 november 2011

GARNIER Nordic Essentials

Nu har jag blivit tjatad på att jag ska uppdatera bloggen. Men det var väl dags att jag uppdaterad - jag har inte mycket koll på hur länge det är mellan varje uppdatering.

Så, vad ska jag blogga om idag då?

Kanske ska ta och babbla om skönhetsprodukter. Folk som känner mig i verkligheten blir väl helt paffa när de ser mig skriva det ordet.

Jag har ett problem med torr hud. Och då menar jag torr hud. Det kan vara för att jag dricker för dåligt, men de perioderna jag har varit bra och druckit ordentligt, så har det inte blivit mycket skillnad på torrheten i mitt stackars ansikte.

Jag har försökt att använda fuktkräm, men det har inte hjälpt så mycket. Så för någon vecka eller två sen, så hittade min mamma något när hon var ute och handlade på... ÖB tror jag det var.

 
 GARNIER  Skin Naturals  Nordic Essentials
Tvättgel som appliceras på fuktig hud med lätta cirkelrörelser. Det tar bort det mesta av orenheterna på huden.

Liknande till acne-sprit eller vad man ska kalla det...
Efter att man har sköljt bort tvättgelen, så ska man badda en bomullstuss eller liknande, och dutta över ansikte och hals.
Det tar bort de sista orenheterna.

Och sist, men inte minst. En fuktkräm. För mjuk och len hud.


Jag har aldrig stått framför spegeln lika mycket som jag gjort nu när jag har dessa produkterna att sköta om min hy med. Man märker redan första gången, även utan fuktkrämen, hur mjuk och len huden blir. Det har jag inte haft på flera år. Man kan känna sig lite spänd i huden när man låtit allt torka, men det försvinner snabbt.

Att det är GARNIER produkter lägger den ännu mer på plus-sidan. Jag har alltid gillat GARNIER, för att de har sådana underbara produkter som luktar så underbart gott. Mitt hår mår aldrig lika bra som det gör när jag använder GARNIER schampo och balsam(helst den med blåbär! fasligt gott luktar den även ifall de röda flaskorna med gröna korkar inte ser så inbjudande ut!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar