Leta i den här bloggen

måndag 21 maj 2012

Men shit

Vart ingen bra natt. Sova väl ca. max. 3 timmar eller sådär. Erkänner att jag gick och lade mig sent, men jag var trött när jag gick och lade mig... Dock så blev jag klarvaken så fort jag lade huvudet på kudden.

Hjälper inte att jag har magsmärtor, och att jag faktiskt inte kunde sluta tänka. Det tog mig en halvtimme att börja komma bort från de hemska tankarna jag plågades med.

Under den halvtimmen kom jag fram till att mitt omdöme om mig själv långsamt börjar tyna bort. Jag vet vad jag kan och vad jag inte kan, men... Hur är jag? Vad för slags person är jag? Hur är jag som en vän egentligen? Står folk ut med mig, eller är jag egentligen bara ett redskap? Eller är det så, att jag bara är någon dags-leksak, som folk sedan glömmer och inte tänker på något mer?

Cirkulerar fortfarande kring i huvudet, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

De får mig att må illa. Men samtidigt, så känner jag mig inte förvånad, utan jag är lika likgiltig som om jag inte tänkte på sådana saker - utan jag sitter bara och jämför två olika stenar som ser exakt likadana ut, och undrar lite smått vad en geolog skulle säga om de små fjuttiga bitarna av mark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar