Leta i den här bloggen

tisdag 10 januari 2012

Film: Sherlock Holmes 2: A Game of Shadows


Jag känner att jag måste bara gå på Bio oftare, ifall det är sådana här filmer som visas.

Medan jag bara älskar den moderna tappningen av Sherlock Holmes som BBC skapat, så har den här versionen verkligen sin charm. Jag har inte sett första filmen, så från den har jag inget att tillägga, och kommer endast att utgå ifrån den här filmen.

Den är laddad med action som ger filmen en annan känsla, än ifall den bara hade varit en deckare som för det mesta består av bara snokande. Det händer saker hela tiden, och det är inte bara det som händer i omgivningen som är action laddat- Relationen mellan Sherlock och Dr. Watson är också fartfylld. Det finns alltid något de har att säga, och de känner varandra mycket väl.

Det roliga med dem, är att medan de verkar helt olika - så har de så starka personligheter att de blir otroligt lika. De matchar varandra bra, och där den andre slutar tar den andre över och de utger sig vara ett otroligt skickligt lag.

Det är ingen film som man blir tårögd av. Medan man verkligen känner känslorna i vissa scener, så är de inte starka nog - nog gripande för att verkligen locka fram känslorna ur en människa.

En film som jag rekommenderar till de flesta, speciellt de som gillar Sherlock Holmes och/eller action. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar