Leta i den här bloggen

lördag 14 januari 2012

Varit en kvinnlig shoppare idag

Jag och mamma var ute och handlade idag i Skåre. Skulle egentligen bara bli kattmat och lite godis till Kompis, mormors hund, men så blev det inte.

Jag och mamma var inne på klädhuset och oj då, det var bara jag som fick grejer.

Jag har nästan inte ägt något eget smink överhuvudtaget i mitt liv, utan allting har jag ärvt av mamma (saker som hon kanske bara använt en gång och inte mer).
Men idag fick jag egna grejer!!


Två läppstift, ett nagellack och flytande eyeliner!

Läppstiften tittade jag riktigt noga på. Jag ville inte ha för mycket lyster, men jag vill inte att de skulle vara för matta heller.
Men jag fick tag i riktigt fina - det första heter Pimiento Red 188, och det andra Paris Pink 133.

Nagellacket heter Black Sparkle 447. Det jag gillar är att det röda glittret smälter ihop väldigt bra med det svarta nagellacket.

 Laval, Dip Eyeliner.
För mig som har väldigt vattniga ögon och inte kan använda en vanlig eyeliner penna, så är detta ett bra alternativ. Den går inte bort så lätt som eyeliner pennor gör, och det blir svart. Det är svårt att få riktigt svart när man använder kajal/eyeliner.

"Vinter leggings"! Har redan ett par. De är jättebra på vintern. Då kan man ha ett par leggings under kjolen/klänningen, istället för två.

Och sist men inte minst, en tröja! Dock från herravdelningen men, den var snygg.

Ska försöka få upp någon teckning senare, eller imorgon. Så håll ögonen öppna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar